Ketika saya membaca mesej Whatsapp saya seakan-akan tidak percaya.Rupa-rupanya memang ada ada pesakit kanser yang telah sembuh dengan maka...

Testimoni Pesakit Kanser Sembuh Dengan Ubi Kayu

Ketika saya membaca mesej Whatsapp saya seakan-akan tidak percaya.Rupa-rupanya memang ada ada pesakit kanser yang telah sembuh dengan makan ubi kayu sebagai as sebab penyembuh penyakit tesebut.Jadi saya cepat-cepat C&P ke dalam blog ini.

Jom kita teruskan bacaan..

Ini pengalaman saya sendiri, sembuh dari kanser dengan ubi kayu. Semoga pengalaman ini bermanfaat untuk ramai orang. Saya mengidap kanser pundi kencing tahap 2, setelah tujuh tahun mengidap kanser di uretra. Ginjal, uretra dan sebahagian dari pundi kencing telah dikeluarkan.

Setelah itu saya menjalani radiasi di bahagian perut. Saya berasa sihat selama tujuh tahun. Saya menjalani pemeriksaan rutin setiap tahun.

Pada tahun ke tujuh itu, ada darah dalam urine saya yang ternyata disebabkan oleh merebaknya lagi sel kanser di pundi kencing. kanser baru itupun dikeluarkan lagi. Tapi bagaimana kalau kanser itu merebak lagi?

Dari internet saya menemukan informasi tentang penggunaan biji aprikot untuk pengubatan kankes di Australia dan Amerika tanpa kemoterapi. Seorang doktor dari Inggris yang bertugas di sebuah tempat terpencil di Afghanishtan menemukan kandungan vitamin B17 dalam biji aprikot.

Di Afghanishtan, kekayaan seseorang diukur dari jumlah pohon aprikot yang dimilikinya. Mereka tidak hanya makan buah aprikot, tetapi juga bijinya. Biji aprikot memiliki bentuk almond dan rasanya pahit. Orang-orang dari wilayah ini tidak ada yang menderita kanser.


Setelah diteliti, biji aprikot mengandung vitamin B17. semasa sedang dirawat kerana kanser, saya ingin tahu jenis makanan rutin kami yang mengandung vitamin B17. Ternyata vitamin B17 ada dalam ubi kayu . Jadi saya makan ubi kayu 10 gram tiga kali sehari.

Setelah memakannya selama 1 bulan, saya melakukan pemeriksaan pundi kencing  yang dilakukan oleh doktor yang merawat kanser saya. Beliau terkejut kerana pundi kencing  saya benar-benar bersih dan normal.

Selama makan ubi kayu , saya merasa sangat fit dan orang lainpun melihat saya sangat sihat. Setelah itu setiap tiga bulan saya periksa dan hasilnya tetap bersih. Sejak itu saya hanya makan ubi kayu dan tidak menjalani pengubatan yang lain.

Ringkasan tentang ubi kayu iaitu:

Nama ilmiah vitamin B17 adalah Amygdaline. Sel kanser adalah sel yang belum matang dan memiliki enzym yang berbeza dengan enzym normal.

Ketika vitamin B17 digabungkan dengan enzyme sel normal, B17 akan terurai menjadi 3 jenis gula. Tetapi ketika tergabung dengan enzyme sel kanker, B17 terurai menjadi 1 gula, 1 benzaldehida dan 1 asam hidrosianik. Asam hidrosianik inilah yang membunuh sel kanser secara lokal. Biji aprikot dan ubi kayu sama-sama mengandung vitamin B17.

Setelah saya menulis artikel sebelumnya pada tahun 2010, saya menerima beberapa informasi dari pesakit kanser yang juga memakan ubikayu.

Mr. Pereira, pria berusia 70 tahun, terdiagnosis mengidap kanser prostat. Istrinya yang seorang pesara di rumah sakit kebetulan membaca artikel saya. Mereka tidak punya dana untuk biaya pengubatan kanser dan suntikan yang diberikan membuat Mr.Pereira sangat lemah. Istrinya memberikan ubi kayu kepada Mr. Pereira. Setelah memakan ubi kayu  selama seminggu, keadaannya mulai baik. Dan setelah sebulan makan ubi kayu setiap pagi, dia menjalani pemeriksaan.

Sejak terdiagnosis kanser, hasil test PSA nya 280– 290. Tetapi setelah sebulan PSA nya menjadi 5.89! Mereka mengunjungi saya untuk memperlihatkan hasil test sebelum dan sesudah mengamalkan memakan ubi kayu Mr. Pereira sudah tidak merasakan lagi gejala kanser.

Ada seorang lelaki lain yang mengidap kanser hati dan sudah menjalani operasi. Tapi dari hasil MRI scan berikutnya, ternyata masih ada sel kanser yang belum dikeluarkan. Dia mulai makan ubi kayu setelah operasi.

Sebulan setelah makan ubikayu , doktor mengatakan tidak perlu dilakukan operasi lagi kerana dari MRI scan, sel kanser itu tidak membesar.

Jadi kenapa tidak mencuba ubi kayu? ubikayu murah, mudah didapat, mudah memasaknya dan sangat lazat.

Caranya sangat mudah:

1. Pilih ubikayu yang segar, yang tidak ada tanda biru.
2. Rebus dan jangan tutup periuk selama memasak. Ini akan membantu menguapkan kelebihan asam midrosianik.
3. Jangan makan makanan yang mengandung jahe/ginger, seperti biskuit jahe, ginger beer, ginger ale sedikitnya 8 jam setelah memakan ubi kayu.

Semoga bermanfat

(by Dr. Cynthia Jayasuriya)

Sumber; infonasihat kesihatan

p/s :Teruskan juga bacaan anda tentang>>> Gula Kanser Obesiti

8 ulasan:

  1. Kena makan ubi kayu selalulah...

    BalasPadam
  2. dgn ubi kayu pun boleh sembuh...kuasa Allah

    BalasPadam
    Balasan
    1. tidak mustahil...

      semuanya dengan izin Allah Yang Maha Kuasa

      Padam
  3. Apa maksud ubi kayu yang ada tanda biru tu ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya tak pasti juga..

      tapi pernah juga jumpa..

      boleh dibincang oleh pihak yang lebih pakar lagi la

      Padam