Hai semua, Maafkan saya kerana perkongsian terapi hisap payudara ini agak panas dan kurang sopan.Namun saya melihat dari sudut kesihatan m...

Terapi Hisap Payudara

Hai semua,

Maafkan saya kerana perkongsian terapi hisap payudara ini agak panas dan kurang sopan.Namun saya melihat dari sudut kesihatan maka boleh juga dikongsikan dalam blog ini.

Informasi ini sudah lama bermaharaja lela dalam media sosial terutama Whatsapp dan Facebook.Cuma kali ini saya berkesempatan untuk menempekkan dalam artikel blog.

Sebagai peringatan terapi hisap payudara ini untuk pasangan yang sudah berkahwin sahaja.Jika belum berkahwin berikthiarlah untuk kahwin kerana perkahwian adalah tuntutan dalam agama.

Konten asalnya mungkin dari negara seberang sebab itu bahasaanya agak menarik untuk dibaca.Rasa kurang rajin pulak nak edit satu persatu.

Terapi hisap payudara


 1. Payudara isteri yang sering dihisap, keseimbangan sistem kardiovaskular kewanitaannya dapat terjaga  Apabila suami menghisap payudara isteri dalam waktu yang lama, maka degupan jantung isteri dapat meningkat hingga 110 detik/minit. Hal ini boleh menjadi latihan bagus bagi kesehatan jantung.

 2. Hisap Payudara wanita juga dpt membuat berat badan wanita lebih stabil, bahkan berkurang. Hal ini disebabkan, Payudara wanita yg dihisap selama 3 menit dpt membakar lemak sekitar 12 kalori.

 3. Ingin wajah lebih kencang? Kalau begitu jangan ragu utk lebih sering dihisap Payudaranya. Dgn dihisap Payudara, maka lebih dari 30 otot wajah wanita bergerak, sehingga berguna utk meningkatkan aliran darah di kulit wajah, dan menghaluskan kulit.

 4. Selama ini hisap Payudara wanita dianggap sebagai hal yg kurang sopan/tabu. Tapi pada kenyataanya hisap Payudara wanita dpt membuat wanita lebih awet muda, merupakan obat alami yg merangsang sistem kekebalan tubuh, hasilnya adalah produksi antibodi yg mampu melindungi dari virus. Proses ini disebut cross-imunoterapi.

 5. Pada saat Payudara wanita dihisap, biasanya nafas wanita jadi lebih cepat..Rata2 saat hisap Payudara, wanita akan menghirup dan membuang nafas 60 kali dlm satu menit. Padahal dlm keadaan normal hanya 20 kali tiap satu menit. Menghirup dan membuang nafas lebih sering akan mencegah berbagai gangguan diparu.

 6. Payudara wanita yg dihisap lebih dari 5 menit akan membuat tubuh wanita lebih santai, dapat menghasilkan rantai kimiawi yg akan menghancurkan berbagai hormon penyebab stress.

 7. Kebiasaan menghisap payudara diwaktu pagi saat bangun tidur selama 3 menit dan dilakukan rutin tiap pagi akan membantu mencegah timbulnya kanker payudara.

kredit : Dr.Boyke Dian Nugraha SpOG

Kesimpulan

Bagi suami isteri yang sibuk memanjang terapi ini boleh dilakukan sekali sekala.Jika banyak masa lapang lakukan setiap hari dan jadikan tabiat yang baik untuk mengekalkan kebahagiaan.

Cuma saya menyarankan agar suami meminta izin isteri terlebih dahulu untuk melakukan terapi hisap payudara ini.

Bagus atau tidak kesannya tanyalah isteri anda sendiri la ya.

p/s :Baca juga >> Surat Terbuka Untuk Pengundi Malaysia


27 ulasan:

  1. Balasan
    1. jangan baca bro..

      tak sesuai untuk kita hehehehe

      Padam
  2. hahahahha, nsb laki sya takde blog...selamat

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau begitu..info ini jangan share kat suami hehehehe

      Padam
  3. perkongsian yg sangat bermanfaat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah..

      untuk terapi kebahagiaan rumahtangga nie

      Padam
  4. Okay, no komen...bye. Hahaha

    BalasPadam
  5. setiap hari?
    boleh berbagi sama anak ha..ha..ha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kondisinya tak boleh berkongsi sama anak..

      anak sahaja dulu..

      Padam
    2. Wah... Mas Andi teman saya, sepertinya semangat sekali kalau masalah ini.Hahahah......

      Padam
  6. no 2 tu buat sy senyum... nk kurusssss haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. yalah kan..

      belum kahwin boleh la kata gitu hehehehe

      Padam
  7. duh gue bacanya sampe gak fokus kang wkwkwkwk

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha..

      kalau sudah berkahwin boleh apply kat isteri mas..

      ada manfaatnya tu

      Padam
  8. sama bermanfaat bagi kedua pasangan ya he,,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya betul..

      dua-duanya dapat manfaat begitu

      Padam
  9. Wah..bagus untuk kesihatan jantung

    BalasPadam
  10. Hahahahah...nekad juga nich si Mas Hanafi, membuat artikel ini. Informatif sekali namun buat yang sudah berkeluarga loh..... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. untuk kebaikan tak salah bro ..

      siapa bagi warning untuk orang yang sudah kahwin sahaja hahaha

      Padam